Sosiaalinen jännittäminen ja esiintymispelko

”On aika rankkaa, kun jännittäminen iskee kesken päivän töissä. Useimmiten en edes viitsi mennä kahville normaaleina aikoina. En halua törmätä työkavereihin, jotka ovat tosi kivoja. En kuitenkaan kestä sitä häpeän tunnetta joka minulle tulee, kun huomaan hikoilevani, täriseväni ja vapisevani heidän silmien edessä ilman mitään rationaalista syytä.

Elämää haittaava jännittäminen alkoi itselläni jo lukiossa. Sen jälkeen se on häirinnyt niin opiskeluitani kuin työelämääni. Jotenkin jännittämisestä on todella vaikeaa puhua. Ennen kaikkea koska minusta tuntuu, että lähipiirini ei ota sitä tosissaan. Edes läheiset ystäväni eivät tunnu ymmärtävän kuinka lamaannuttavaa jännittämiseni on.”
-Sanna

Kaipaatko apua jännitysoireiden helpottamiseen? Kärsitkö esiintymispelosta tai vaikeuttaako muidenkin sosiaalisten tilanteiden jännittämien elämääsi kohtuuttomasti?

Oireita voidaan lievittää jo 5 – 7 tapaamista sisältävällä lyhytterapialla:

  • Kartoitat ammattilaisen kanssa jännittämisesi syitä ja omaa oirehtimistasi; opit ymmärtämään omia oireitasi ja sitä kautta hallitsemaan niitä paremmin.
  • Löydät ja harjoittelet niitä henkilökohtaisia keinoja, joilla juuri sinun jännittämisesi vähenee ja helpottuu.
  • Opit kohtaamaan pienin askelin ja turvallisesti sellaisia tilanteita, joita nyt haluaisit välttää.
  • Saat kantavan alun ja monipuoliset työkalut kohti rennompaa elämää ja sosiaalisista tilanteista nauttimista.

Sosiaalista jännittämistä voidaan hoitaa joko yksilöterapiassa tai ryhmämuotoisella jännittäjien kurssilla.

VARAA AIKA MIRKA SEPPÄSELTÄ, MIELIPALVELUIDEN JÄNNITTÄMISEN HOITOON ERIKOISTUNEELTA ASIANTUNTIJALTA

tammi
helmi
maalis
huhti
touko
kesä
heinä
elo
syys
loka
marras
joulu
2021
2022
2023
2024
ma
ti
ke
to
pe
la
su
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Tapaamisaika Tampere (1)

Halutessasi voit lukea lisää sosiaalisesta jännittämisestä ja esiintymispelosta tästä Mirka Seppäsen kirjoittamasta artikkelista.